Servikal Diskektomi Ameliyatları

Home Servikal Diskektomi Ameliyatları
Servikal Diskektomi Ameliyatları

Anterior servikal diskektomi; boyun fıtığı ameliyatı yöntemleri arasında en sık uygulanan yöntemdir. Boyun fıtığının omuriliğe ve sinir köklerine yapılan basısının ortadan kaldırılması için yapılan boyun fıtığı ameliyatıdır.

Boyun fıtığı ameliyatı, boyundaki fıtığı yok etmek için yapılan hastanın ağrılarını gideren ve şikayetleri ortadan kaldıran bir ameliyattır.

Boyun fıtığı ameliyatı boyun fıtığı tedavisinde en son önerilen bir tedavi yöntemidir. Hastanın boyun fıtığı belirtilerinin şiddeti ameliyata ihtiyaç olduğunu gösterebilir. Yani boyun fıtığının derecesi önemli olan husustur.

Boyun Fıtığı Ameliyatı Ne Zaman Yapılmalıdır?

Her boyun fıtığı ameliyat gerektirmeyebilir. Boyun fıtığı ameliyatının kararında hastanın yaşam kalitesinin düşmesi, hareket kabiliyetinin kısıtlanması ve ileri seviyede görülen belirtilerin olması ve de çok şiddetli ağrı çekmesi etkilidir. Tanı konulduktan sonra ilk etapta ilaç tedavisi ve fizik tedavi uygulanmalıdır.

Belirtiler azalmıyor ve aksine artıyor ise bu durumda boyun fıtığı ameliyatı önemlidir. Boyun fıtığı ameliyatından sonra hastalığın tekrar ortaya çıkma olasılığı vardır. Bu durum hastanın yaşına ve hastalığının derecesine göre değişkenlik göstermektedir.

Boyun Fıtığı Ameliyatından Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?
  • Ortopedik yastık kullanılmalı
  • Ortopedik yatak tercih edilmeli
  • Boyunluk kullanmalı
  • Boynu zorlayacak hareketler yapılmamalı
  • Hafif egzersizler ve sporlar yapılmalı
  • Boyna binecek şekilde ağır kaldırılmamalı
  • Oturuş ve yatış pozisyonuna dikkat edilmeli
  • Soğuktan ve rüzgardan korunmalı
  • Travmalardan korunmalı
  • Stresten kaçınılmalı
  • Yürüyüş yapmak
Boyun Fıtığı Tekrarlar Mı?

Boyun fıtığı ameliyattan sonra fıtığın oluştuğu diskte oluşmasa da farklı disklerde yeniden oluşabilir. Tekrar boyun fıtığı olmamak için dikkat edilecek hususlara özen gösterilmelidir. Ve hastalığın tekrarlanmasının önüne geçilmiş olunabilir.