Home Pediyatrik Nöroşirürji (Doğuştan Gelen Bozukluklar, Meningomiyelosel, Kraniosinostoz)

Çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıkları birimi, bir diğer adıyla pediatrik nöroşirürji henüz anne karnındayken başlayan ve ergenlik dönemlerine kadar devam eden çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarının teşhis ve tedavi uygulamalarını yapmaktadır. Çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıkları çok sayıda kritik hastalığı kapsamakla birlikte, hastaların hayatlarının sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi ve ileri yaşlarda çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıkları sebebiyle problem yaşamaması için mutlaka tedavi edilmelidir. Sürekli takip ve müdahale ile çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarında tedavi imkanları geliştirilmiştir.

Toplumda yaygın görülen beyin ve sinir hastalıkları ülkemizde de sıklıkla görülmektedir. Bu sebeple bu tip durumlarla karşı karşıya olan çocuklar ve ebeveynleri mutlaka tam donanımlı, profesyonel hastane ve ekiplerle çalışmalı ve hastanın sağlığının iyileştirilmesi için mücadele etmelidir. Beyin ve sinir hastalıklarına dair yaşanan gelişmeler, elbette çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarının çözümünde de yenilikler getirmektedir. Modern tıbbın takibi ve tedavi süreçlerine entegre edilmesi, tıp teknolojisinde yaşanan gelişmeler kapsamında çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarında aksiyon alınması oldukça önemli bir husustur. Ancak bu yollarla çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarında teşhis ve tedavi süreçlerinde başarılı sonuçlar elde edilebilir.

Pediatrik Nöroşirürji Nedir?

Doğum sürecinde veya sonradan meydana gelen beyin ve sinir hastalıklarıyla ilgilenir. Anne karnından 18 yaşına kadar olan süreçte tüm çocuklar pediatrik nöroşirürji kapsamında değerlendirilir, teşhis ve tedavi süreçlerine dahil olur. Çeşitli tedavi yöntemleri ve cerrahi girişimler de yine Pediatrik Nöroşirurji kapsamında gerçekleştirilir. Başta beyin ve omurilik tümörleri olmak üzere, çeşitli damar hastalıkları, beynin su toplaması olarak bilinen hidrosefali ve yenidoğanlarda sıkça görülen bir hastalık olan spinal disrafizm yani bel açıklığı en sık rastlanan hastalıkların başında gelmektedir.

Pediatrik Nöroşirürji Hangi Hastalıkları İçerir ve Bu Hastalıklar İçin Hangi Adımlar Atılmalıdır?

Doğumsal beyin kanamaları, doğumsal sinir sistemi bozuklukları, beyin omurilik sıvısındaki artış, omurga şekil bozuklukları, kafa ve omurilik yaralanmaları, omurilik ve damarsal hastalıklar, kafatası şekil bozuklukları ve kraniyosinostozlar, spina bifida omurga ve omurilik kapanma defektleri, epilepsi ve diğer hareket bozuklukları, çocukluk çağı beyin ve omurilik damarsal hastalıkları-anevrizma, arteriyovenözmalformasyonlar ve moya moya hastalığı, çocukluk çağı hareket bozuklukları, distoni ve spastisite, yenidoğan doğumsal beyin kanamaları gibi çok sayıda hastalığa pediatrik nöroşirürji branşı tarafından anne karnından 18 yaşına kadar olan süreçte tüm çocuklara teşhis ve tedavi uygulamaları yapılmaktadır.

Öncelikli amaç bu hastalıkların ortaya çıkarılması ve çocukların beyin ve sinir sistemi gelişimlerinin sağlıklı devam edebilmesidir. Sinir sistemi gelişmesi anne karnında başlayan bir süreçtir ve dolayısıyla çeşitli takip aşamalarına bu esnadan itibaren başlanmalıdır.

Çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarında erken teşhis ve tedavi uygulamaları için bilinçli bir doğum süreci ve çocuğun büyüme evresinde de farkındalığı yüksek davranışlar gerekmektedir. 2 yaşına kadar devam eden sinir sistemi gelişimi eğer bu evrede bir hastalıkla mücadele ediyorsa çok sayıda farklı hastalığın oluşumuna gebe bir durum söz konusu demektir. Dolayısıyla doğumdan önce gerekli kontrollere başlanmalı ve daima belirli periyotlar ile devam ettirilmelidir. Bu şekilde çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarının bir kısmı önlenebilir ve bazılarının da doğumdan sonra teşhisi yapılarak derhal tedavi çalışmalarına başlanabilir. Bu çalışmalar neticesinde de çocukluk çağı beyin ve sinir hastalığıyla mücadele eden çocuklar her çocuk gibi sağlıklı bir şekilde yaşamını sürdürebilir ve hayat kalitesi yüksek kalabilir.

Sağlıklı çocuk sağlıklı gelecek demektir. Bu sebeple bireylerin alanında uzman profesyonellerle birlikte doğum sürecini ilerletmesi ve her türlü ihtimalin değerlendirildiği taramalar ve farkındalık kazanmak çocukluk çağı beyin ve sinir hastalıklarının erken teşhisine ve dolayısıyla tedavi edilmesine olanak sağlayabilir.